Skip to main contentSkip to breadcrumbsSkip to sub navSkip to doormat

Sister glue makes sex successful – how sets of genes stick together

25 Nov 2010

A glue made of protein which sticks our packages of genes together may hold the secret of successful sex, say scientists today. It may also help to explain why older mothers are much more at risk of having babies with Down’s syndrome or other genetic abnormalities caused by the failure of the original embryo cells to divide and separate properly.

German:
Molekularer Superkleber stabilisiert Chromosomen

Forscher am Wiener Institut für Molekulare Pathologie (IMP) fanden heraus, wie molekulare Superkleber für den korrekten Ablauf und das präzise Timing bei der Zellteilung sorgen. Fehlerhafte Teilungen können Tumore auslösen, zu Fehlgeburten führen oder Chromosomenschäden verursachen. Das Altern des molekularen Klebstoffs wird mit dem steigenden Risiko für Trisomien bei Kindern älterer Mütter in Zusammenhang gebracht.

Related Documents